О школи

Основна школа „9 Mај” у Кололечу, је самостална матична школа.

Васпитно-образовна делатност ове школе везује се за почетак 1900. године, као четвороразредна  „Народна основна школа“.

Школске 1962/1963. године постепено се отварају одељења виших разреда. Школа је радила у две одвојене зграде до школске 1998/1999. године. Сада ради у једном објекту, изграђеном још 1937. године. Адаптацијом унутар школе створили су се услови за рад у једној смени. Школа је изградила пратеће објекте и бетонирала терене за спортске активности.

Основна школа „9 Мај“ у Кололечу је основана као матична школа 25.12.1961.године, Решењем народног одбора, општине Косовска Каменица, број 01-971-2.

По први пут је уписана у судски регистар код Окружног Привредног суда Приштини 15.01.1974. године под бројем Fi 625-73.

Делатност школе је образовно-васпитни рад са ученицима од ППП до осмог разреда основне школе.

Школске 2014/2015. године унутрашњост и део спољашности школе је реновирано.

Просторије за школску употребу су укупне површине 160 m2 што одговара садашњим потребама школе. Учионице су мале, али према садашњем броју ученика, потпуно одговарају намени.

Основна школа “9.МАЈ”у Кололечу налази се у  општини  Косовска Каменица, изразито оријентисаној на образовању и васпитању деце. Школа уписује и школује ђаке из Кололеча и Доње Шипашнице.

Школа „9.Мај“ у Кололечу окружена је предивном природом и прекрасним амбијентом за рад и боравак ђака и наставника. Мали број ђака је оно што је основни проблем ове школе, али залагањем наставног и помоћног особља створени су завидни услови за рад и боравак те деце. Добри и пријатељски односи радника ове школе су нешто чиме се можемо похвалити.  Велики проценат стручно заступљеног наставног особља такође је још једна од врлина ове школе  што је од велике важности за успешно образовање наших ученика.

Искрена брига и подршка ученицима у сваком погледу императив је наставном особљу ове школе.  На првом месту нам је безбедност и сигурност ученика у школи.  Праћење физичког, здравственог и емоционалног стања и социјалних потреба ученика  одвија се свакодневно при чему се води рачуна о квалитет понуђених програма за подршку ученицима у процесу учења, о напредовању и мотивацији ученика за рад и успех. Подстицањем позитивних ставова и развој социјалних вештина код ученика води се рачуна о личноми социјалном развоју ученика.  Правилним приступом и свакодневним разговором са ученицима подстиче се и негује њихов демократски дух и охрабрује предузимање иницијатива и активности.  Активно учествујемо у саветовању и упућивању ученика и њихових родитеља  при избору даљег образовања, обуке и запошљења .

Школа је 1998/1999. године имала 114 ученика док данас има много мање, што указује на погубан утицај догађаја на Косово и Метохији у то време.

Велика радост наше деце је њихово учешће на многобројним такмичењима, приредбама, секцијама, пригодним смотрама као и маскенбалима. Ученици постижу запажене резултате освајањем првих места на општинским, регионалним и другим такмичењима из српског језика, биологије, информатике и рачунарства, ТиТ и других предмета.